התוצאות הצצות מדורגות על ידי גוגל בהתאם לרלוונטיות. כאשר הגולש מחפש כרטיסים להופעות, האתר הכי רלוונטי והכי תואם מבחינת מידע בנוגע לכך יופיע בראש התוצאות. מאחר וכולנו כגולשים יודעים שבגוגל החיפושים הינם רלוונטיים, לרוב נתייחס לארבעת-חמשת האתרים הראשונים ברשימת התוצאות - אלא אם כן, כמובן, לא מצאנו מה שחיפשנו, וגם אז לא נעבור מעבר לעמוד השני של התוצאות.
על מנת לוודא שאתה, כבעל עסק, מופיע בראש רשימת התוצאות, עליך למטב את האתר שלך כך שגוגל יתייחס אליך כ-המשויך ביותר לאותה מילת חיפוש ספציפית - כרטיסים להופעות. תהליך זה נקרא מיטוב מנוע חיפוש (SEO).
כאשר הגולש מבצע חיפוש לכרטיסים להופעות, הוא יבחין במספר הודעות בצד הימני של העמוד. אלה הן הקישורים הממומנים, כלומר חברות פרסמו את המוצרים שלהן בהתאם לאותה מילת חיפוש. קישורים אלה נמצאים תחת הפיקוח והבקרה של גוגל, והם יופיעו אך ורק אם הם רלוונטיים לחיפוש של הגולש. על החברה המפרסמת לבחור את מילות החיפוש על פיהן הן רוצות להופיע בחיפוש ולתת לכך הצעת מחיר. באמצעות חישובים כאלה ואחרים, גוגל מחליטה איזו הודעה תופיע בצד הימני עליון של העמוד ומיקומה. במידה וההודעה שלך מוקלקת יותר משל המתחרים, גוגל תוזיל עבורך את המחיר לקליק והסבירות היא שתופיע מעל המתחרה שלך, בהנחה ששניכם נתתם את אותה הצעת מחיר. זה, בקצרה, נקרא שיווק מנוע חיפוש (SEM).
אם כך, שיווק מנוע חיפוש נעשה בתשלום ומיטוב מנוע החיפוש לא. לא צריך להיות 'גאון של אימא' בשביל להבין מיטוב מנוע החיפוש עדיף על שיווקם. מצד שני לא פשוט או קל להתמחות במיטוב מנוע חיפוש. לגוגל יש אלגוריתם מאוד מורכב המחליט אילו אתרים יופיעו בראש התוצאות. ניתן להתייחס לאלגוריתם הזה כ-המתכון הסודי של גוגל שעוד לא, וככל הנראה גם לעולם לא יתגלה ...אלא אם כן, כמובן, המייסדים של גוגל יפלטו את הסוד מתוך שינה.
אתר אינטרנט חדש צריך לעבוד בעת ובעונה אחת גם על מיטוב מנוע חיפוש וגם על שיווק מנוע חיפוש, וככל שיעבור הזמן, על האתר להסתמך יותר על מיטוב מנוע חיפוש מאשר שיווק מנוע חיפוש על מנת ליצור תנועה. ככל שתשקיע יותר זמן על מיטוב מנוע חיפוש' כך תשקיע פחות אנרגיה וכסף על שיווק מנוע חיפוש.
אורלי לוין
מנהלת פרוייקטים HLC
http://www.hlc.co.il